نسخه آزمایشی
ویدئو ها
بررسی ادعای اقتباس قرآن از عهدین
پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن بررسی ادعای اقتباس قرآن از عهدین دشمنان کوشیده‌اند رابطه قرآن را با خدا تضعیف یا انکار کنند؛ قرآنی که در وحیانی‌بودنش هیچ شکی نیست و اعجازش برای دوست و دشمن آشکار است. ادعای اقتباس از تورات و انجیل یکی از این تلاش¬ها است. پژوهش حاضر دلایل مدعیان را بررسی و بطلانشان را نشان داده است.
نویسنده: فرج‌الله ميرعرب
تهیه: پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن
نوبت چاپ: اول، 1399
صفحات: 516
قطع: رقعی، شومیز
قیمت: 930000 ریال
کد: 624 

دشمنان کوشیده‌اند رابطه قرآن را با خدا تضعیف یا انکار کنند؛ قرآنی که در وحیانی‌بودنش هیچ شکی نیست و اعجازش برای دوست و دشمن آشکار است. ادعای اقتباس از تورات و انجیل یکی از این تلاش¬ها است. پژوهش حاضر دلایل مدعیان را بررسی و بطلانشان را نشان داده است.
قرآن از آغاز نزول با دشمنی های متنوعی روبرو شد. زمانی که اندکی از آیات نازل شده بود، سران شرک و بهره برداران از گمراهی مردم از ولید بن مغیره که خود را وحید یا یگانه عرب می دانست و ثروت ، قدرت و جایگاه ویژه ای در مکه داشت، خواستند با این پدیده مبارزه کند. او پس از مدتی در خود فرورفتن، قرآن را سحر و آورنده اش را ساحر خواند و مدعی شد قرآن کلام بشر است.
شبهه اقتباس قرآن از عهدین، معارف قرآن را برگرفته از داده های تورات و انجیل و در مواردی، برگرفته از شرح ها و متون مربوط به عهدین، مانند تلمود قلمداد کرده و به عنوان شبهه ای است که اساس دین محمد (ص) و تضعیف ایمان معتقدان به آن را هدف قرار داده است.
این کتاب به سه بخش تقسیم شده است.
بخش اول
مفاهیم و کلیات
بخش دوم
دلایل تمهیدی و ادعاهای زمینه ساز اقتباس
بخش سوم
دلایل ادعایی اقتباس قرآن از عهدین

فرج الله میرعرب، در این کتاب در قالب سه فصل این شبهه را بررسی و تلاش کرده است که پاسخی علمی و شایسته به این شبهه بدهد.
کتاب «بررسی ادعای اقتباس قرآن از عهدین» در ۵۱۶ صفحه توسط انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی وارد بازار نشر شده است.


شایان ذکر است،کتاب بررسی ادعای اقتباس قرآن از عهدین در حدود500 صفحه و در قطع رقعی و با قیمت 930000ریال به همت مرکز نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به زیور طبع آراسته شده است.
http://shop.isca.ac.ir/hikashop-menu-for-brands-listing/product/872-D8A8D8B1D8B1D8B3DB8C-D8A7D8AFD8B9D8A7DB8C-D8A7D982D8AAD8A8D8A7D8B3-D982D8B1D8A2D986-D8A7D8B2-D8B9D987D8AFDB8CD986 کلمات کليدي
معرفی آثار, آثار علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف قران
 
امتیاز دهی
 
 

جدیدترین آثار پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن رونمایی شد
کتاب «معناشناسی صداقت در آموزه‌های قرآن کریم» منتشر شد
کتاب «خشونت اجتماعی از منظر قرآن کریم با رویکرد شبهه پژوهی» برگزیده اول شد
کتاب «هرمنوتیک و اجتهاد در فقه سیاسی» چاپ دوم
«معاشرت با مؤمنان در سبک زندگی اسلامی» جلد اول
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 730
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما