نسخه آزمایشی
ویدئو ها
تمدن و جهانی شدن
پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی تمدن و جهانی شدن مهمترین رسالت کتاب حاضر عبور از تقلیل‎ گرایی و یک‌جانبه‌نگری به تمدن یا به جهانی‎ شدن و افق‎ گشایی برای ادامه مطالعات مرتبط با تمدن و جهانی‌شدن است.
مترجمان: رسول نوروزی و فضه خاتمی‌‎نیا
تهیه: پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی
نوبت چاپ: اول، 1399
صفحات: 388
قطع: رقعی، شومیز
قیمت: 600000 ریال
کد: 631 
دست‎یابی به شناختی روشن از نسبت جهانی ‎شدن (به مثابه دغدغه نو در حیات بشری) و تمدن (به مثابه نماد زیستِ انسانی) چشم‎انداز پژوهشی روشنی را در بررسی «آنچه بر ما گذشت» و «آنچه می‎گذرد» در اختیار می‎ نهد. فهم این نسبت در گام نخست نیازمند فهم مسئله‎هایی است که در ارتباط دو پدیده «تمدن» و «جهانی‎شدن» ایجاد می‎شود.
کتاب حاضر تلاشی است برای معرفی مسائل پیشِ روی تمدن در عصر جهانی‎شدن. مخاطب در این کتاب با مسائلی مواجه می‎شود که برخی از آنها به ماهیت «تمدن و جهانی‎شدن» و  برخی دیگر به فرایند و نوع تعامل این دو، البته با خوانشی متفاوت، ارتباط پیدا می‎ کنند.این خوانش متفاوت ممکن است ناشی از دوگانه ‎هایی همچون «تمدن/تمدن‎ها»، «جهانی ‎شدن/ جهانی‎ شدن‎ها»، «پارادایم/ پاردایم‎ها» و... باشد.
مهمترین رسالت کتاب حاضر عبور از تقلیل‎ گرایی و یک‌جانبه‌نگری به تمدن یا به جهانی‎ شدن و افق‎ گشایی برای ادامه مطالعات مرتبط با تمدن و جهانی‌شدن است.

 
منبع: اداره نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
http://shop.isca.ac.ir/hikashop-menu-for-brands-listing/product/874-D8AAD985D8AFD986-D988D8ACD987D8A7D986DB8C-D8B4D8AFD986 کلمات کليدي
معرفی آثار, آثار علمی پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی
 
امتیاز دهی
 
 

کسب رتبه دوم کشوری حجت الاسلام دکتر شجریان در جشنواره علامه حلی
کتاب «هرمنوتیک و اجتهاد در فقه سیاسی» چاپ دوم
«معاشرت با مؤمنان در سبک زندگی اسلامی» جلد اول
کتاب «مسئولیت کیفری رانندگان وسایل نقلیه»
کتاب «قراردادهای الکترونیکی از دیدگاه فقه و حقوق»
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 715
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما