09
به همت گروه فلسفه پژوهشکده فلسفه و کلام منتشر شد. کتاب ذهن برتر از ماشین منتشر شد. کتاب ذهن برتر از ماشین اثر هیوبرت دریفوس و ... با ترجمه دکتر یاسر خوشنویس منتشر شد. این کتاب در تیراز 400 نسخه و در 450 صفحه از سوی نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی روانۀ بازار کتاب شده است.

به همت گروه فلسفه پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی منتشر شد.

کتاب ذهن برتر از ماشین اثر هیوبرت دریفوس و ... با ترجمه دکتر یاسر خوشنویس منتشر شد. این کتاب در تیراز 400 نسخه و در 450 صفحه از سوی نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی روانۀ بازار کتاب شده است. مترجم در معرفی کتاب آورده است: 

کتاب برتری ذهن بر ماشین در حوزۀ فلسفۀ هوش مصنوعی جای می‌گیرد. هیوبرت دریفوس در دهه 1960، در محیط و زمانه‌ای خوش‌بین به توانایی رایانه‌ها در تقلید رفتارهای هوشمندانه انسانی و حتی فرارفتن از آن، واکاوی پیش‌فرض‌های فلسفی هوش مصنوعی و بررسی آنچه را که می‌توان از رایانه‌ها انتظار داشت، آغاز کرد. این واکاوی همراه با تحولات حوزۀ هوش مصنوعی برای حدود پنج دهه ادامه یافت. کتاب حاضر یکی از سه اثر مشهور دریفوس در این مسیر است. امید است انتشار این کتاب فرصتی را برای اندیشیدن به هوش مصنوعی پدید آورد؛ موضوعی که به نظر می‌رسد در سال‌های آینده بیش از گذشته شیوۀ زندگی، کار و روابط اجتماعی ما را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
بيشتر
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 297
بيشتر

آدرس: قم - میدان شهدا - خیابان معلم  پژوهشگده فلسفه و کلام
تلفن: 371160 - 025  داخلی 1388
ایمیل: phil.theo@isca.ac.ir

بيشتر
بيشتر
بيشتر
چهارشنبه 16 اسفند 1402 10:01:26
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پژوهشکده فلسفه و کلام
مجری سایت : شرکت سیگما