معرفی گروه فلسفه اخلاق

درك عمومى ما از اخلاق، آن بخش از قواعدى را برمى ‏تابد كه رفتارهاى ما را هدايت می‌کنند؛ اما انديشه‌ورزى و تدقيق نظر در اين بخش از حوزه انسانى، مباحث پيچيده ‏اى را شامل مى ‏شود كه حجم زيادى از پژوهش‏هاى فلسفى و نظرى را به خود اختصاص داده است. نظر به اهميت مسئلۀ اخلاق در زندگى انسان و گستردگى مباحث نظرى اين حوزه در بخش‏هاى مختلف اخلاق هنجارى و فرااخلاق، به ويژه اهميت حوزۀ اخلاق كاربردى، پژوهشكدۀ فلسفه و كلام اسلامى نيز با تشكيل گروه فلسفۀ اخلاق، پى‏ گير پژوهش‏هاى محققانه در اين موضوع است و تلاش مي‌كند با پرداختن به مسائل عمدۀ اخلاقى، تعريف برنامه‏ هاى كلان پژوهشى، تشكيل حلقه‏ هاى علمى، برگزارى نشست‏ها و نشر آثار پژوهشى و معتبر، به‌غناي پژوهش‌هاي اسلامى در حوزۀ اخلاق همت گمارد.
در حال حاضر كلان‌طرح «نظريه‌های اخلاق» فعال است و در آينده‌اي نه‌چندان دور کلان‌طرح «اخلاق مرگ و زندگي» در حوزة اخلاق كاربردي و معرفت‌شناسي اخلاق در حوزة فرا اخلاق به اجرا در خواهد آمد.

برنامه‌های گروه علمی فلسفه اخلاق در قالب کلان‌طرح‌ها، طرح‌های مصوب قطب‌های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی، تدوین و ترجمه تک‌نگاری‌های موضوعی و همچنین برگزاری نشست‌ها و گفت‌وگوهای علمی تنظیم شده است.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
بيشتر
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 3437
يكشنبه 6 مهر 1399 10:22:39
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پژوهشکده فلسفه و کلام
مجری سایت : شرکت سیگما