گزارشی از نشست علمی نقد و بررسی کتاب؛ مدل‌های اخلاق کاربردی به همت پژوهشکده اخلاق و معنویت، جلسه رونمایی و نقد و بررسی کتاب مدل‌های اخلاق کاربردی برگزار شد. به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی ، به همت پژوهشکده اخلاق و معنویت روز شنبه، 13 اسفند 1401 جلسه رونمایی و نقد و بررسی کتاب مدل‌های اخلاق کاربردی در محل انجمن اخلاق اسلامی حوزه برگزار شد. 
در این نشست علمی که از ساعت 18:30 تا 20  ادامه داشت، ابتدا دکتر اسلامی؛ مؤلف کتاب، به معرفی این اثر و ضرورت و اهداف این پژوهش پرداخت و سپس دکتر محسن جوادی؛ استاد دانشگاه قم، جایگاه اثر و ویژگی‌های آن را تبیین کرده و نگاه خود را به محتوای این اثر بیان کرد.
استاد دانشگاه قم گفت: این اثر گرچه به خلأ مهمی در زمینه اخلاق کاربردی توجه کرده است، اما باز نیاز است که در زمینه چیستی اخلاق کاربردی، مداقه بیشتری صورت گیرد و معلوم شود که کدام نظریه یا دیدگاه دربارة چیستی اخلاق کاربردی مبنا قرار گرفته است. 
وی با تصریح بر این که می‌بایست در ابتدای کتاب نشان داده می‌شد که کدام روایت از اخلاق پزشکی در این‌جا موضوع قرار گرفته، اثر حاضر را بیشتر تحت تأثیر ادبیات اخلاق کاربردی در پزشکی دانست و افزود: البته این ابهام درباره اخلاق کاربردی در غرب نیز مطرح است و این برخاسته از عدم توافق روی عمل و چیستی آن است.

دکتر جوادی تاکید کرد: بخش‌های پایانی و اسلامی اثر می‌تواند به عنوان یک مقاله بین‌المللی خوب ارائه شود و دیدگاه‌های اسلامی را در سطح بین‌المللی مطرح کند.

کلمات کليدي
جلسه نقد کتاب, معرفی آثار, پژوهشکده اخلاق و معنویت
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 577
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما